Osobista marka

Jak innowacyjnie zarządzać swoją osobistą marką

W codziennym zarządzaniu i współpracy z zespołem wykorzystujesz swoją kreatywność i otwarty umysł, dokonujesz szczegółowej analizy i dbasz o każdy szczegół? W ten sam sposób możesz zarządzać osobistą marką, wykorzystując przy tym możliwości portali społecznościowych. Postaw na innowacyjność!

Firmy coraz częściej wykorzystują portale społecznościowe do usprawnienia pracy swoim pracownikom. Większość nie ma jednak ustalonej jednolitej polityki użytkowania takich portali. Dzięki swojej pomysłowości i zaangażowaniu możesz tak wykorzystać swój profil np. na Facebooku, aby skutecznie zbudować pożądany wizerunek wśród współpracowników i podwładnych.

Bądź w kontakcie

Jeśli Twoja praca wymaga od Ciebie częstych wyjazdów, bądź online. Kontaktowanie się ze współpracownikami i podwładnymi, a nawet z szefem podczas podróży służbowej, nie tylko ułatwi i przyspieszy pracę, ale także będzie okazją do pokazania swojego zaangażowania i rozumienia znaczenia działania grupowego. Współpracuj niezależnie od miejsca, w którym jesteś, bądź w kontakcie i pokaż, że jesteś otwarty na pomoc. Dzięki aktywności na portalu społecznościowym, możesz np. szybko udzielić informacji zwrotnej (feedback) lub przesłać niezbędne dane. Szybko zdasz także relację z wyjazdu służbowego i pochwalisz się sukcesami, jakie przyniósł.

Ciekawym doświadczeniem może być wejście niejako w rolę korespondenta z konferencji, w których uczestniczysz. Zrób przegląd najbardziej wartościowych lub oryginalnych myśli i rozwiązań, o których się dowiedziałeś i podziel się nimi ze współpracownikami i znajomymi. Tym samym będziesz postrzegany nie tylko jako odpowiedzialny i trzymający rękę na pulsie przełożony lub współpracownik, ale nawiążesz partnerskie relacje z innymi. Praca będzie wydajna i przyjemna, a Ty uzyskasz wizerunek osoby aktywnie udzielającej się w środowisku biznesowym, żądnej nowych informacji i otwartej na nowe kontakty.

Twoja firma to Ty

Obecność na portalu społecznościowym możesz wykorzystać nie tylko do budowania swojej osobistej marki, ale także marki firmy, którą reprezentujesz. Jak to zrobić? Na przykład komentować wydarzenia, opiniować, wykorzystać zalety marketingu szeptanego. Pokażesz tym samym, że reprezentujesz otwartą na nowości firmę, w której rozumie się potrzebę zmian i nieustannego rozwoju. Pamiętaj jednak, aby nie ujawniać żadnych poufnych informacji. Będąc na bieżąco z wydarzeniami w firmie, pokażesz jednocześnie swoje zaangażowanie w jej sprawy.

Wykażesz się kreatywnością i innowacyjnością, jeśli wykorzystasz portale społecznościowe np. do realizacji projektów. Może ciekawym doświadczeniem będzie ogłoszenie wśród zespołu konkursu na najlepsze pomysły? W strategii wykorzystującej takie portale liczy się nie tylko wiedza i doświadczenie, ale także wysoki poziom zaufania i poczucie wspólnej sprawy. Możesz tworzyć i nadzorować strategię firmy, jednocześnie realizując strategię doskonalenia swojego wizerunku.

Pokaż, kim jesteś

Twoja obecność na serwisie społecznościowym nie musi kończyć się na płaszczyźnie zawodowej. Zarządzaj swoim profilem w taki sposób, żeby przekazać jak najwięcej cennych informacji o sobie. Internet daje ogromne możliwości i tylko od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Jeśli w kontaktach ze współpracownikami pokazałeś już swoją wiedzę i doświadczenie, czas podzielić się informacjami na temat Twoich mocnych stron, niecodziennych umiejętności czy zainteresowań. Wiesz wszystko o motoryzacji, grasz w tenisa, nurkujesz, a może po godzinach jesteś nieodkrytym talentem w dziedzinie fotografii? Przekaż te informacje, zamieszczając w swoim profilu zdjęcia z ostatniego safari nurkowego albo te, na których z pasją uwieczniasz miejsca i ludzi. Daj się poznać innym. Możesz zyskać nie tylko wizerunek osoby ciekawej i aktywnej, ale możesz znaleźć w swoim zespole więcej miłośników Twoich pasji. W pracy liczy się nie tylko wąska wiedza branżowa, ale cały wachlarz ciekawych doświadczeń, które zdobywasz po godzinach.

Twój wizerunek w firmie zależy tylko od tego, jaką obierzesz strategię i jaki wybierzesz sposób jej wdrażania. W budowaniu osobistej marki wykorzystaj rozwiązania, które stosujesz na co dzień. Dbaj o jakość informacji, planuj strategicznie i realizuj swój plan na bieżąco. Zarządzaj swoją marką tak, jakbyś zarządzał swoim zespołem. Pamiętaj, że Internet to Twój partner, a innowacyjne rozwiązania to klucz do sukcesu.

Klaudyna Mortka
Zespół Architekci Kariery.pl

Tagi: